Tudatos Élvezetek

Tudatos Élvezetek

Rostcsökkentett Tortilla

2020. szeptember 29. - fuf87

image0.jpeg

Minden tortillák alapja, ami tökéletes tekerésre friss zödségekkel, de akár sütőben is süthetjük minden földi jóval megpakolva. Én a Szafi féle diétában ismerkedtem meg a recepttel, azóta lelkesen fogyasztom, hiszen a variációk száma végtelen, én mégis a két kedvenc alapreceptemet teszem ide fel, ami abszolút diétába illeszhtető alternatíva.

2 normál méretű tortillához:

(lehet belőle 3 kisebbet is csinálni, én kettőhöz ennyi szoktam használni)

- 100 g szafi rostcsökkentett lisztkeverék

- 2 g só

- 7 g frissen facsart citromlé

- 64 g langyos víz

+ best joy cooking spray / olívaolaj spray a sütéshez 

Összegyúrom a hozzávalókat, gyönyörűen össze fog állni, majd ha már nem maradt a kezemen anyag, félreteszem és pihentetem fél órát. (én néha reggel begyúrom, és csak délben sütöm meg, tök rendben van a tészta akkor is.) Kevés lisztes felületen kinyújtom vékonyra, és egy spray-zett serpenyőben készre sütöm 3 perc alatt, én akkor szeretem, ha kicsit foltos lesz. (falapáttal szeretem forgatni, még sosem ragadt le)

Töltelék:

- 60 g tészta (Szafi Fusilli-szárazon mért mennyiség, én a Reformot jobban szeretem) - a tésztát kevés sós vízben megfőzöm, majd kettébontom, én egy tortillába 30 g-ot szoktam tenni!

- bébispenót

- zöldsaláta

- kígyóuborka vékonyra vágva

- egy ek. sörélesztőpehely

- 2 ek tzatziki/ketchup/mustár 

(nyilván lehet bele egyéb zöldségeket is dobni)

Mivel fogyasztok állati eredetű cuccokat, én így ehhez még szoktam vagy 5 dkg csirkemellsonkát tenni felkockázva, vagy egy doboz tonhalat sós lében (56 g) - ezekhez kiegészítésként egy főtt tojás is bele szokott kerülni a tekercsbe. Nekem egy étkezés átlag egy tortilla, pasiknak kettő is lecsúszik. (nyilván lehet bele bármilyen husit és zöldséget is tenni, nekem ez a diétás változat, amit a Szafi diéta alapján tanultam.)

A kész sült tortillára spenótot és salit halmozok, egy ek szósz a fent említett variációkból, jöhet a tészta és a többi zöldség, 1 ek sörélesztőpehely, a sonka/hal/tojás, még kis szósz, feltekerjük és fogyaszthatjuk is. 

Tipp: ha másnapra készítjük el előre, szerencsés feltekerve, follpakkban bedobni a hűtőbe, hogy puha maradjon.

Matek:

-1 kész tortilla: 177 kcal

- 60 g tészta: 195,6 kcal (szárazon)

-Tonhal: 57 kcal

-Csirkemellsonka: 55 kcal

A zöldségeket külön nem írtam össze, azt mindenki magának számolja ki :)

Ez az a tortilla recept, ami jó enchiládához is, vagy grillezett husival és mindenféle mexikói ragukkal is készíthetjük tepsiben rétegezve.

A bejegyzés trackback címe:

https://consciouspleasure.blog.hu/api/trackback/id/tr1516219634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása